İstanbul Bayrampaşa’ da üç tane market ve Rami’ de toptan mağaza işletmesiyle hizmete başlayan MOPAŞ Marketler Birliği, 1996’da üç küçük marketi devrederek Moda’ da ilk MOPAŞ mağazasını açtı. Yönetim Kurulu başkanı Fazıl Narman’ın önderliğinde 10 ortak tarafından kurulan bir aile şirketi olan MOPAŞ , o dönemde (1996) ilk iki mağazaları olan Moda ve Hasanpaşa’yı açma aşamasındayken bu iki mağazanın isminden yapılan bir aranjmanla marketlere Mopaş ismini vererek; bugünün MOPAŞ süpermarketlerine ilk adımı attılar.

MOPAŞ bir aile şirketi olarak kurumsallaşırken, diğer yandan dürüst çalışma anlayışı, ilkeli hareket tarzı, öz sermayeye dayanması ve daha da önemlisi çalışanlarına ve müşterilerine insani değerler öncelikli olarak yaklaşması ile dikkatleri üzerine çekiyor. Öyle ki MOPAŞ gerek bir aile şirketi olarak gelişerek kurumsallaşması ile gerek ürün tedarik biçimi ve mağaza dağıtım organizasyonu ile gerekse gizli müşteri uygulamaları ile örnek alınıyor.