10 Mayıs 2017

20 yıldır alışverişte avantaj

20 yıldır müşterilerine “alışverişte avantaj” sunan MOPAŞ, kökleri çok eskilere uzanan bir aile şirketi. Bugün beş şehirde toplam 101 mağazası ve grup şirketleriyle büyük bir güce dönüşen MOPAŞ, müşterilerine modern mekanlarda sağlıklı, kaliteli, taze ve ekonomik alışveriş imkanı sunmaya devam ediyor.

MOPAŞ’ın temelleri 1960 yılında Erzurum’da aile büyüğü Fazıl Narman’ın açtığı bakkaliye dükkanı ile atıldı. Hedefi ve gelecek beklentisi yüksek olan aile üyeleri, 100 metrekarelik bakkaliye dükkanında gıda ürünlerinin yanı sıra züccaciye, tuhafiye ve ev gereçleri gibi bir çok ürünü de satıyordu. Değişen ve gelişen hedefler doğrultusunda 1982’de İstanbul Bayrampaşa’da ilk süpermarketin açılışı gerçekleşti.

Geniş bir ailenin bireylerinin tek tek kurdukları gıda işleri 1996’da bir araya gelerek alınan karar ile bugünkü MOPAŞ’ın temelleri de atılmış oldu. Bu aile şirketinin ilk mağazası Moda’da açıldı. Ardından Hasanpaşa’nın açılış heyecanı sürerken bu iki mağazanın isminden yapılan bir aranjmanla MOPAŞ markası doğmuş oldu. Kuruluş heyecanı 1997 yılında Gebze mağazasının açılışıyla devam etti. Sonra sırasıyla Tuzla, Maltepe, Darıca ve Kızıltoprak mağazaları açıldı.

Kurumsal bir aile şirketi

MOPAŞ bir yandan mevcut mağazalarındaki hizmet kalitesini yükseltirken diğer yandan perakende sektöründe yaptığı yatırımlarla bugün İstanbul, Kocaeli ve Yalova’da toplam 101 mağazayla hizmet veriyor.

2006 yılında Kurktöy Pendik’te kendisine ait 15 bin metrekare kapalı alan üzerinde, modern bir altyapıya sahip yönetim ve depolama merkezine geçen MOPAŞ, böylece tamamen yerli sermayeli, yakın aile bireylerinin ortaklığıyla sektörde öncü zincir mağazalardan biri konumuna geldi.

Bir yandan sayısal büyümesini sürdüren MOPAŞ diğer yandan yönetim, organizasyon ve yeniden yapılanmayı da başlı başına bir proje olarak ele aldı. 2006 yılından bu yana yoğun bir şekilde aile şirketi danışmanlığı projesi alan MOPAŞ, bu proje çerçevesinde gerçekten kurumsallaşma alanında çok önemli adımlar attı. Örneğin Aile Şirketi Anayasası’nı hazırlayan ve uygulamaya koyan ender şirketlerden biri oldu.

Amaç yaşadıkça paylaşmak

Temel yönetim ilkesi olarak kalite, hijyen ve müşteri beğenisini benimseyen MOPAŞ; bu çerçevede tüm çalışanlarını son derece hassas bir seçimle işe alarak eğitim, gelişme ve pratik yaşam deneyimleriyle aynı zamanda sürekli bir eğitim merkezi konumunda.

“Amaç yaşadıkça paylaşmak” ilkesi gereği müşterilerine özel kampanyalarına 20. yılında da devam eden MOPAŞ, sürekli ve sistemli bir projeyle her yıl araba ve binlerce kişiye çeşitli hediyeler veriyor.

MOPAŞ ayrıca, TÜBİTAK ile yürüttüğü projeyle gıda güvenliği sistem yönetimi çerçevesinde mağazalardaki hijyen ve kalite standartları konusunda özel bir eğitim ve sürdürülebilir bir kalite standardı sağlamış bulunuyor.

Sektörün öncü kurumlarından birisi olarak MOPAŞ, Tüm Tüketicileri Koruma Derneği tarafından 2009 yılında Tavsiye ve Altın Marka ödüllerine layık görüldü. Bunlardan daha önemli ödülse kurumun hemen her mağazasının oluşturmuş olduğu sadık müşteri potansiyeli.

MOPAŞ, hızla yükselen başarı grafiğiyle, halen binlerce kişiye sağladığı istihdamı geliştirmeyi ve yeni yatırımlarla ülke ekonomisine katkısını sürdürmeyi hedefliyor.

Leave a Reply

Your email address will not be published.